,

Servis hodiniek – 2. časť

Čo robiť a nerobiť, ceny servisných úkonov, najčastejšie dôvody reklamácií

Prvú časť článku, ktorá sa zaoberala servisom hodiniek, máme za sebou. Dozvedeli ste sa v ňom okrem iného aj to, koľko vydrží baterka v hodinkách a čo robiť ak je ju potrebné po nejakej dobe vymeniť, aká je štandardne záruka na hodinky a aké máte v rámci záručnej doby možnosti reklamácie, aký je priebeh vybavovania reklamácie, ako jej proces zjednodušiť sebe aj servisnému centru. Viete čo treba k reklamácií hodiniek vždy priložiť a ako hodinky zabaliť, keď ich na reklamáciu zasielate? Veríme, že áno.

Dnes si povieme niečo aj o najčastejších dôvodoch reklamácií, s ktorými sa na nás obraciate. Dozviete sa, aké sú priemerné ceny najčastejšie vykonávaných servisných úkonov na hodinkách. Čo vlastne pojem „pozáručný servis“ znamená a kedy by vám mohol byť užitočný? A kde sa môžete obrátiť ak vám bola reklamácia z rôznych dôvodov zamietnutá?

Aké sú najčastejšie dôvody reklamácií?

Maťka, naša vedúca servisu, nám prezradila, že úplne najčastejšie vaše hodinky meškajú, zastavujú, alebo stoja. Príčinou je vo väčšine prípadov baterka, ktorú je potrebné vymeniť. Ako sme spomínali už v prvej časti článku, baterku vám v jedinom autorizovanom servise na Slovensku vymenia bezplatne po dobu jedného roka od kúpy hodiniek. Následne si už výmenu baterky platí zákazník sám. Priemernú cenu výmeny baterky v hodinkách nájdete nižšie v článku.

Ak problém nie je v baterke, príčinou môže byť aj porucha elektroniky hodiniek, resp. integrovaného obvodu vo vnútri hodiniek, elektrobloku. Niekedy však postačí takzvaná celková oprava hodiniek, počas ktorej hodinár hodinky aj samotný strojček vo vnútri kompletne rozoberie, prečistí a premaže všetky súčiastky, a hodinky opätovne poskladá. Týmto spôsobom sa odstránia prípadné nečistoty, ktoré sa vo vnútri môžu nachádzať a bránia v bezchybnom chode hodiniek.

Taktiež sa stáva, že sa rosí sklíčko na hodinkách. To sa deje najčastejšie z dôvodu, že tesnenie už netesní úplne tak, ako by malo. Po jeho výmene budú opäť hodinky v dokonalej kondícii. Pozor však na jednu vec. Hodinky vo všeobecnosti nemajú v láske prudké a náhle zmeny vonkajších teplôt. Takže ak sa aj idete zohriať do sauny a následne by ste sa radi schladili v studenej kadi s vodou, hodinky radšej nechajte na izbe. Taktiež ak je vonku 30 stupňov Celzia, opaľujete sa a rozhodnete sa schladiť skokom do vody, tak radšej opäť bez hodiniek. Dobré je tiež mať na pamäti údaj o vodotesnosti hodiniek. Hodinky s vodotesnosťou do 3 ATM nie sú vhodným doplnkom na kúpanie.

V rámci reklamácií sa tiež stretávame s tým, že sa vám na hodinkách rozpadol náramok či remienok. Respektíve, že sa oddelil od puzdra. Náramok či remienok je s puzdrom hodiniek spojený takzvanou baretou. To je malá kovová tyčka. Povedzme si úprimne, hodinky sa len tak samé od seba nerozpadnú. Najčastejšou príčinou je fakt, že je vám remienok či náramok príliš tesný, alebo naopak voľný. Ani jedna možnosť nie je dobrá. Dôsledkom toho sa bareta deformuje a následne vypadne. Preto sa stane, že sa náramok oddelí od puzdra. V ideálnom prípade je potrebné, aby sa pod remienok/náramok hodiniek zmestil jeden prst. Ani viac, ani menej. Vtedy vám hodinky dobre sedia a nepoškodzujú sa.

Ešte posledná informácia o reklamáciách. Ak chcete reklamovať hodinky, servis od vás bude chcieť všetky súčiastky. Aj tie vypadnuté. Ak hodinky reklamujete a nedoložíte baretu, viečko či inú časť hodiniek, reklamácia vám bude s najväčšou pravdepodobnosťou zamietnutá.

Aké sú najčastejšie úkony v rámci „pozáručného servisu“?

Najkvalitnejší pozáručný servis pre vaše hodinky vám vždy poskytne autorizovaný servis. Jediný autorizovaný servis pre všetky hodinárske značky, ktoré nájdete na ichrono.sk, poskytuje spoločnosť JANEBA TIME SR s.r.o. Vo všeobecnosti pojem „pozáručný servis“ zahŕňa servisné úkony, ktoré vám autorizovaný servis poskytne po uplynutí záručnej doby a samozrejme, je spoplatnený. Medzi najčastejšie úkony patrí výmena baterky v hodinkách, rozbité sklíčko, odlomená korunka (koliesko na nastavovanie času), prečistenie hodiniek či už z vnútra alebo z vonkajšej strany či kúpa nového náhradného dielu, najčastejšie nového koženého remienku alebo oceľového náramku.

Aké sú priemerné ceny najčastejšie vykonávaných servisných úkonov v rámci pozáručného servisu?

Koľko stojí napríklad výmena baterky v hodinkách? Výmena baterky sa vykonáva spolu s tlakovou skúškou (skúškou vodotesnosti). Priemerná cena je cca 16 €. Ak sa vám rozbilo sklíčko na hodinkách, cena opravy je približne 35 € – 40 € (taktiež sa vykonáva skúška vodotesnosti). Odlomila sa vám korunka na hodinkách? Táto oprava vás vyjde približne 35 €. Celková oprava hodiniek (prečistenie strojčeka a premazanie) stojí od 30 € do 50 €, v závislosti od typu hodiniek. Ak by sa vám zišiel nový kožený remienok na hodinky, samozrejme v závislosti od konkrétneho modelu hodiniek, pripravte si od 20 € do 40 €. Pri náramkoch z ušľachtilej ocele sú ceny samozrejme vyššie.*

*uvedené ceny sú priemernými cenami daných servisných úkonov, ktoré vykonáva autorizovaný servis prevádzkovaný spoločnosťou JANEBA TIME SR s.r.o. (platné k 01.02.2018). Súčasťou uvedených cien nie sú náklady spojené s poštovným a balným.

Koľko bude oprava hodiniek trvať? Koľko trvá kým mi príde nový remienok?

Čo sa týka reklamácií, tie musia byť zo zákona vybavené do 30 dní. To je jasné. Ak nejde o reklamáciu a hodinky chcete dostať opäť do formy aj po viac ako 2 ročnom používaní, doba vybavenia závisí od dostupnosti požadovaných náhradných dielov. Ak je potrebný náhradný diel na vaše hodinky skladom, hodinky máte opäť doma asi do týždňa, maximálne do dvoch. Ak naň treba čakať, trvá do približne mesiac. To isté platí aj ak si objednávate na hodinky nový remienok či náramok. Počkáte si približne 4 týždne.

Čo ak mi bola reklamácia zamietnutá?

Ak odborník usúdil, že jedinou možnosťou je reklamáciu zamietnuť, nevešajte hlavu. Skúste sa obrátiť na autorizovaný servis hodiniek, a nechajte si reklamáciu opäť posúdiť. Túto možnosť však môžete využiť len vtedy, ak ste značkové hodinky kúpili u kvalitného predajcu, ktorý je autorizovaným na predaj danej značky.

Zo skúsenosti vieme, že pokiaľ ste hodinky kúpili u neautorizovaného predajcu, autorizovaný servis vám nebude vedieť pomôcť ani v prípade reklamácie, ani v prípade potreby vykonania pozáručného servisu.

Mnohým problémom, stresom a nervom teda predídete, ak si ešte pred samotnou kúpou hodiniek predajcu „preklepnete“. Autorizovaných predajcov napríklad pre značku FESTINA nájdete tu: http://bit.ly/autorizovani-predajcovia-festina. To isté však platí pre všetky kvalitné hodinárske značky.

Kde dostanem informácie o cene opravy a dostupnosti náhradných dielov?

Naša Maťka je, čo sa týka servisu, odborníčkou. Ak teda vlastníte hodinky niektorej zo značiek, ktoré ste našli aj na ichrono.sk, určite sa na ňu s vašimi otázkami bez obáv obráťte. Poradí, pomôže a určite spraví maximum preto, aby boli vaše hodinky v dokonalom stave a aby vám ešte mnoho rokov robili radosť 😊

Maťku aj celý tím autorizovaného servisu nájdete tu:

JANEBA TIME SR s.r.o.

Komárňanská 162

947 01 Hurbanovo

+421 35 285 00 11

servis@janeba-time.sk

Veríme, že sa vám náš článok páčil. Už čoskoro sa zameriame aj na ďalšie témy súvisiace so servisom hodiniek, so starostlivosťou o ne a s radami, ktoré vám pomôžu ich dlho zachovať krásne a presné 😊

0 odpovedí

Nechaj komentár

Chceš sa pridať do diskusie?
Pokojne sa pripojte do diskusie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *