Ako nenaletieť pri nákupe hodiniek na internete? Nakupujte u autorizovaných predajcov

Pánske a dámske náramkové hodinky sa v posledných rokoch stali skutočne obľúbeným darčekom. Považujeme ho za vhodný, vkusný a svojim spôsobom aj luxusný, pričom poteší čerstvo promovaného inžiniera, narodeninového oslávenca, manželku na výročie svadby či pod vianočným stromčekom, aj každého milovníka trendov. Pred samotnou kúpou si však určite položíte niekoľko otázok, a to najmä pre koho sú určené, na akú príležitosť a ako často sa budú využívať a v neposlednom rade si určite stanovíte rozpočet. Rovnako veľa energie však treba venovať aj rozhodnutiu u akého predajcu hodinky kúpiť. Štatistiky hovoria, že každým rokom uprednostňuje nákup na internete viac ľudí. E-shopy skutočne valcujú kamenné predajne. Ako sa ale vyhnúť tým neserióznym z nich?

Výmena alebo vrátenie tovaru? Máte na to nárok

Zákazníci sa už nákupu v internetovom obchode neboja, nakoľko ich chráni zákon a u serióznych predajcov vyriešia výmenu či vrátenie tovaru alebo prípadnú reklamáciu rýchlo, jednoducho, bez komplikácií a zbytočného navýšenia ďalších, s tým spojených výdavkov. Každý kto sa však rozhodne si produkt kúpiť v e-shope, musí rátať aj s tým, že ho bude chcieť vymeniť, vrátiť alebo reklamovať. Zo zákona O ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji vyplýva, že zákazník má právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Každý internetový predajca je teda povinný vám v tejto lehote zakúpený tovar vymeniť za iný alebo vrátiť peniaze. Musí však ísť samozrejme o tovar nepoškodený a v originálnom balení.

Reklamácia je veľký strašiak

Prevádzkovateľom internetového obchodu www.ichrono.sk je výhradný distribútor hodiniek vybraných značiek na Slovensku, a súčasne tiež prevádzkuje pre tieto značky aj jediný autorizovaný servis pre Slovenskú republiku. Preto vieme, s akými nepríjemnými komplikáciami sa Slováci často potýkajú. Nie je žiadnou výnimkou, keď im predajca, u ktorého si hodinky pred pár mesiacmi kúpili, nezdvíha telefón, neodpisuje na e-maily ani na písomné podnety, nereaguje na online chate na webe, či v krajnom prípade zákazník zistí, že e-shop predajcu bol medzičasom zrušený. V tom prípade je šanca na úspešné vybavenie reklamácie mizivá. Náladu vám určite nezdvihne ani následný útok hackerov na vašu kreditku, keďže podobné stránky a ich spôsob zabezpečenia online platieb za nákup je viac než nedôveryhodný. Najspoľahlivejší spôsob ako sa vyhnúť problémom, ktoré po kúpe môžu nastať, je vždy zvoliť autorizovaného predajcu. Pokiaľ si však začnete hodinky googliť zistíte, že ponuku nakúpiť dostanete od stoviek až tisícov internetových predajcov. Ako si teda vybrať takého, ktorý má okrem chuti zarobiť aj schopnosť poskytnúť svojim zákazníkom ten najlepší záručný a pozáručný servis a poradenstvo?

Preverte si ho!

Kde? Napríklad na www.festina.sk, www.candino.sk, www.frederique-constant.sk, www.oris.sk alebo na akomkoľvek inom portáli, ktorý prevádzkuje výhradný distribútor značky hodiniek, pre ktoré ste sa rozhodli. Tam všade nájdete zoznam autorizovaných predajcov, a to ako pre internetových predajcov, aj pre kamenné predajne. Festina na svojej stránke napríklad svojich zákazníkov upozorňuje, aby vzali na vedomie, že „medzinárodná záruka a pozáručný servis značky Festina je poskytovaný len zákazníkom vlastniacim hodinky zakúpené u autorizovaných predajcov. Hodinky ponúkané na predaj u neautorizovaných predajcov cez internet môžu byť falošné, kradnuté alebo chybné. Vzhľadom na to, že hodinky zakúpené u neautorizovaných predajcov neboli dovezené a dodané oficiálnym dovozcom pre Slovenskú republiku nie je možné zaručiť ich pôvod a pravosť“. Nápomocné vám však môžu byť často aj odporúčania od známych a recenzie na rôznych portáloch. Tie naše nájdete tu.

Žijeme v digitálnom veku. Dnes okrem leteniek, lístkov do divadla, elektroniky a kníh nakúpite v elektronickom obchode aj hodinky. Úspora času, pohodlie domáceho gauča, obrovský výber a nižšie ceny sú dostatočnou motiváciou pre nákup v e-shope. Keďže však nejde o lacný produkt, ktorý by sme si kupovali každý týždeň, vždy nakupujte len u autorizovaných predajcov konkrétnej značky. Pokiaľ si nie ste istý, že je daný predajca autorizovaný, kontaktujte distribútora pre Slovensko, ktorý vám určite rád pomôže a poradí. A ešte jedna posledná rada na záver – nízka cena je skutočne podozrivá. Ak preto natrafíte na e-shop, kde sú rozdiely v cenách v porovnaní s inými predajcami o 50% nižšie, starostlivo zvážte, či nákup naozaj uskutočníte. Nikoho totiž nepoteší, keď mu objednaný tovar dorazí o mesiac neskôr ako bolo sľúbené alebo nedorazí vôbec, produkt, ktorý mal byť originálom je len napodobeninou, alebo vám pri pokuse o reklamáciu, servis či poradenstvo zostanú oči len pre plač.

3 odpovedí
    • Lucia
      Lucia says:

      Dobrý deň pani Alžbeta.

      Ďakujeme za Vašu otázku. Každý zľavový portál zhromažďuje zľavy z rôznych internetových obchodov a kamenných predajní. Je teda dôležité, produkty ktorého konkrétneho predajcu ponúkajú. V prípade záujmu o kúpu hodiniek je dôležité si preveriť, či je konkrétny predajca autorizovaným predajcom pre danú značku. Vyhnete sa tak sklamaniu z nákupu neoriginálneho tovaru, napodobenín, poškodeného tovaru alebo prípadným komplikáciám pri reklamácií, záručnom či pozáručnom servise. V prípade akýchkoľvek otázok ohľadne autorizovaných predajcov alebo iných nejasností nás kedykoľvek kontaktujte na 035/285 00 18 (počas pracovných dní od 7:30 do 16:00 hod.) alebo na ichrono@ichrono.sk.

      Prajeme krásny deň 🙂 Lucia – ichrono.sk

      Odpovedať

Nechaj komentár

Chceš sa pridať do diskusie?
Pokojne sa pripojte do diskusie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *